søndag den 28. april 2013

Vini d' Italia i Pressen 2013: Giovanni Corino

 Giovanni Corino blev også udskænket af Domaine Brandis og jeg skal ikke kommenterer mere på det, men jeg skal dog beklage det dårlige billede af Barbera'en.

Barbera d' Alba "Ciabot du Re". 2009 var et udenmærket og meget klassisk eksempel på en Barbera. Rank flot syre, med friske bær og en smule krydderier. Sammenlignet med Sandrone havde den dog ikke mere at byde på og skulle jeg vælge mellem den ville jeg helt sikkert vælge Sandrone. At denne så er en anelse dyrere gør kun sagen værre. Undlader man at sammenligne er det dog et dejligt glas vin, der blot er lidt for dyr, selv nu hvor den er på tilbud til kr. 199,-


Barolo 2008, er deres standard Barolo, der også er på tilbud. Den havde en flot duft duft med skovbund og smagen bakker fint op med en frisk syre og en flot rank stil. Allerede en dejlig vin, der nok skal udvikle sig i kælderen. En vin jeg sagtens kunne blive fristet til at købe.




L' Insieme 2008 er en Langhe blandingsvin lavet på: 40% Nebbiolo/ 30% Barbera/15% Cabernet Sauvignon/15% Merlot.
Måske havde jeg smagt for meget Barolo efter hinanden på dette tidspunkt, for det var faktisk mest nebbiolo jeg kunne genkende her, dog et dejligt frisk glas vin som jeg fandt ret lækker. Med en pris på kr. 299,- virker det til at være et fornuftigt køb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar