onsdag den 28. november 2012

Domaine de la Soumade Rasteau Cuvée Prestige 2006

Egentlig havde jeg tænkt mig, at den første flaske vin jeg skulle skrive om her på bloggen, skulle være noget særligt, så derfor havde jeg fundet en rigtig god flaske i Søndags, men da den kom ind i overvejelserne som en julegave til min far, valgte jeg ikke at skrive om den. Derfor blev det en god hverdagsvin det første rigtige indlæg kom til at handle om.

Det er egentlig ikke så tit at jeg drikker Rhône vine, hvilket er lidt underligt da de er gode madvine og jeg godt kan lide dem.
Vinen er lavet af André Romeo der eftersigende bliver kaldt "Kongen af Rasteau".
Vinen er lavet på 30-45 år gamle vinstokke, hvoraf 20% lagres i 1-3 år gamle barriques i 18 måneder. Jeg gætter mig til at resten har ligget i ståltanke.


Den har en duft af mørke bær og indelukket fugtig kælder med lidt tobak.
Stilen er kraftig, fyldig og ret intens. Den smager af læder, kostal, skovbund og mørke bær. Taninerne er beherskede, men dog tilstede.
Vinen er meget frugtdreven og ikke ligefrem elegant, den er dog meget velsmagende, min kone kunne dog ikke så godt lide den.

Konklusion:
Jeg synes det er en dejlig vin der helt klart er de 100,- værd jeg har givet for den i Superbest, det er faktisk et ganske godt køb. Normalprisen på 150,- er dog i overkanten, men sådan er det jo tit med supermarkeds tilbud.
88-89 Point

Ingen kommentarer:

Send en kommentar