søndag den 14. juli 2013

Lemelson Vineyards Pinot Gris Tikka's Run 2007

Jeg har et lille projekt, hvor jeg prøver at blive lidt gladere og klogere på hvidvin, hvilket blandt andet betyder at jeg prøver at købe lidt dyrere hvidvine end jeg tidligere har købt. Det er jo lidt sjovt, at jeg rask væk giver et par hundrede kroner for en rødvin, men at jeg har svært ved at få mig selv til at bruge det samme på en hvidvin.

En af dem jeg havde fundet der skulle udfordre rødvinene er denne Pinot Gris, der kommer fra Oregon. Vinen er lavet på økologiske druer.

Vinen har en ret lys gul farve når man tænker på at den har lidt alder. Både smag og duft er præget af honning melon, dog uden ret meget sødme. Syren er lettere afrundet men dog tilstede.

Det var korte smagsnoter, men det hænger desværre sammen med, at den ikke har meget mere at byde på. Det er en udenmærket hverdagsvin, men det er altså slet ikke nok i den her prisklasse.

Vinen er købt på tilbud til kr. 220,- hos vildmedvin mod en normalpris på hele kr. 310,-  Tilbudsprisen på den her vin er direkte absurd. Jeg kan godt leve med at betale lidt for meget for en vin, det er den slags der sker, men det her er rent tyveri. Jeg lander på 83 Point

Ingen kommentarer:

Send en kommentar