søndag den 5. maj 2013

Vini d' Italia i pressen 2013: Ca' del Baio

Ca' del Baio er ikke en producent jeg kendte inden denne smagning, men det skulle vise sig at være en fejl fra min side.
Vinen blev udskænket af Østjysk Vinforsyning, der næsten var lige så nærige som Domaine Brandis, når det kom til at fylde i glassene.

Barbaresco Asili 2009 er tydeligvis en meget ung vin, men med god friskhed og masser af nebbiolo karakter. Udover klassiske noter som skovbund og trøfler, noterede jeg mig også tobak. Den havde også en ret elegant stil og en flot lang eftersmag.
Det skulle vise sig at være en af de bedste vine jeg smagte på dagen, måske endda den bedste, så i betragtning af at den kun koster kr. 299,- og nok skal blive bedre over de kommende år ligner det lidt af et scoop. Flot vin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar