søndag den 20. januar 2013

Gambero Rosso Vini d'Italia tour 2013 2. Del

Næste vinhus jeg smagte vine fra var et jeg havde fået anbefalet af en venlig herre fra det forrige bord.
Vinhuset hedder "Montalbera" og den første vin jeg smagte her var "Ruché di Castagnole Monferrato La Tradizione 2011". Druen er "Ruche" en ret ukendt drue herhjemme, om den er mere kendt i Piemonte, hvor vinen er lavet ved jeg ikke.
Den er ualmindelig elegant, frugtrig og frem for alt charmerende. Den havde kirsebær og parfume som de mest dominerende noter. Det er en let vin, med lav syre og uden ret mange tanniner.
Et rigtig dejligt bekendtskab og helt sikkert en vin jeg vil prøve at opsøge. Helt sikkert dagens charmetrold.

Den næste vin Montalbera havde at byde på var ""Ruché di Castagnole Monferrato Laccento 2011". Den mindede meget om den første, men mere koncentreret og kompleks. Objektivt er det helt sikkert en bedre vin, men jeg var mere charmeret af den første. Stadig en rigtig dejlig vin.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar