onsdag den 23. januar 2013

Gambero Rosso Vini d'Italia tour 2013 7. Del


Falesco der kommer fra Lazio, er nok mest kendt for solide hverdags vine herhjemme. Dem presenterede de også nogle af, men de havde også topvinen "Montiano" med.
Først skulle jeg dog smage "Tellus", der er lavet på 100% Syrah. Den kom i en lidt sjov flaske, der mest af alt lignede en portvins flaske.
Umiddelbart ikke en særlig spændende vin, den er dog vellavet nok til at man kan drikke den, men her smagte jeg virkelig god vin både før og efter denne, så det er muligvis derfor den faldt lidt igennem. Vinen er fra 2010








"Montiano" er en vin der får 3 glas af Gambero Rosso næsten hvert år, om den også fik det i denne årgang kan jeg ikke huske. Jeg har den faktisk selv liggende i 2008 udgaven, så jeg skal nok komme med et lidt grundigere indlæg når jeg får smagt den.
Den har god struktur med perfekt balance, gode tanniner og kun en anelse rundhed. Det er dog en let drikkelig vin, der allerede virker på toppen, hvilket var lidt overaskende da den har ry for at være en meget langtidsholdbar vin. En rigtig god vin, jeg glæder mig til at smage igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar